joi, 12 decembrie 2013

DIY: Finetti/Nutella (de casă)

   DIY - adică Do it yourself...sau pe româneşte..."Ce pot face două mâini dibace"
    Este primul meu post de tipul DIY plus că e primul post culinar... Mult timp am tot ezitat să postez reţete pe acest blog datorită faptului că este în esenţă un blog de frumuseţe... Dar acum nu mă mai pot abţine..sunt aşa de mândră de reţeta mea..că trebuie să o afişez.. Să clarificăm căteva aspecte:
1. sunt fana tuturor dulciurilor ..dar ciocolata e pe primul loc
2. aş mânca Finetti sau Nutella..în fiecare zi
3. mă abţin deoarece au un conţinut foarte mare de zahăr şi apoi şi ceva grăsimi hidrogenate.. nu doar că îngraşă..ci mai ales deoarece sunt nesănătoase
4. cu siguranţă sunt reţete asemănătoare pe internet... nu am ascuţit eu bobul de orez...dar deoarece nu am consultat nici o reţetă..consider această reţetă ca fiind a MEA!
     Deorece conţine mult zahăr mă gândeam eu De ce nu inventează nimeni varianta cu miere... de aici a plecat toul.. Defapt ce e Nutella sau Finetti...este cremă de arahide cu cacao.. Pai eu am unt de arahide, am şi cacao.. în loc de zahăr pun miere şi gata... cam asta e reţeta... Să fiu mai precisă, deşi cantităţile sunt cu aproximaţie şi poţi să îl faci mai dulce..sau mai amărui.....cum vrei:
- 1 linguriţă cacao
- 2 linguri mari de miere
- 2 linguri mari de unt de arahide
- o jumătate lingură ulei de cocos (cred că ar merge mai bine unt de cacao dacă ai..dar eu nu am..şi nici nu ştiu de unde să cumpăr)-opţional
- o lingură lapte (de care vrei..dacă vrei să fie de post alege laptele de soia sau cel de migale)- e opţional ..ajută la amestecare...


     Pune ingredientele într-un bol ce poate intra la microunde sau la bain marin. Eu am pus toate ingredientele într-un borcan de 300g (micm ca să nu mai trebuiască să mut conţinutul), am pus la microunde 20 de secunde pentru ca miere, uleiul de cocos şi untul de arahide să se lichefieze...apoi am amestecat bine. GATA!.. La a doua tură pentru că mi se stricaseră microundele am pus borcănaşul într-o oală care avea puţină apă fierbinte.. a mers la fel de bine.
     Dacă ai pus lapte trebuie să îl păstrezi la frigider, nu mai mult de 4-5 zile.. Eu am renunţat să mai pun lapte... Din cantitatea dată iese cam 150g, adică jumătate de borcănaş la mine.
    Telefonul meu s-a ofticat şi nu a mai vrut să facă poză la felia unsă... dar a fost bună! Pentru că am folosit unt de arahide cu bucăţi de arahide..acestea se văd frumos pe pâine.


Ce părere aveţi de reţetă? Vă tentează? O să încercaţi?
                                                                                        xx, Cosmina

2 comentarii:

  1. Arata bine si pare simplu de facut.E o idee buna pentru zilele in care am nevoie de o "doza" de ciocolata si nu am provizii prin dulapuri. :D

    RăspundețiȘtergere