vineri, 31 mai 2013

Despre autobronzare

   Trebuie să încep acestă epopee că îmi stă pe creieri de zile bune şi tot o amân pentru că ştiu că am de scris destul de mult.
Introducere
    Demultă vreme vreau să încerc autobronzante şi nu ştiu de ce am tot amânat ...de prin facultate...(pe care am terminat-o de mai bine de 5 ani)... Anul acesta "mi-am luat inima în dinţi" şi am zis că aprilie e lună bună să încep experimetarea că dacă ies ca leopardul pot încă să ascund dezastrul pe sub pantaloni şi bluze cu mânecă lungă. De ce anul acesta? De ce acum? Nu doar pentru că soarele se află anul acesta în activitate maximă, deci vor fi mai multe explozii solare şi radiaţii puternice, sau pentru că am trecut de 30 ani şi ştiu că ridurile se datorează în mare măsură şi soarelui.... dar mai ales pentru că nu mai am răbdare să stau la soare..
De obicei mă puneam la soare prin aprilie..în fiecare zi mai senină, fără factor de protecţie, că ziceam eu că soarele nu e aşa puternic şi cu radiaţii în lunie de primăvară (aprilie şi mai).(nu ştiu dacă e adevărat, teorie persoanlă!). Apoi pe final de mai adăugam un Spf scăzut.... şi stătem gradat...la început 30 min pe fiecare parte, apoi 45....etc.... Să ajung şi eu prin iunie cu un oarecare colorit.....că de fel sunt brânză! Câţiva ani, nu consecutivi, când primăverile au fost mai reci sau ploioase am fost şi la solar cam 4 şedinţe...de 3 min, 5, 7 şi 10...că ştiam cât de dăunător este. Acum ştiu clar că nu mai vreau să pun piciorul într-un solar. După solar îmi menţineam infima cantitate de culoare cu soarele natural... După toate acestea nu se vedea pe mine nici în iunie că sunt bronzată....doar că am şi eu o culoare.... Cu alte cuvinte... mă bronzez greu, dacă stau mult deodată mă ard.... un chin!!!! (când am venit de la mare anul trecut, pentru că am folosit acolo spf de 30 şi numai în ultimele două zile spf 15, nici nu se cunoştea că am fost!)
     Acum că am explicat necesitatea achiziţionării unui autobronzant ..trecem la adevărata epopee...
Cap 1 Pregătirea
     Mi-am luat autobronzantul de la Avon, în nuanţa Light/Medium... să încep în sigurantă...... Ştiam că trebuie să îmi pregătesc pielea înainte cu exfoliere şi o hrănire super bună.... Aşa că am folosit mănuşa abrazivă de la Kauflant (5lei) în mai multe rânduri  la duş şi apoi am continuat cu untul de corp de la Victoria Secret, care e foarte hrănitor......review aici




Cap.2 Primul pas
    Am aplicat crema, care e aşa albicioasă spre galben, uşor spre transparent. Nu e foarte hrănitoare dar e uşor de aplicat şi intră în piele relativ repede.. am stat cam 5-10 minute înainte să mă îmbrac... să fiu sigură că nu se ia pe haine. După prima aplicare nu am văzut nimic. Ziua următoare după duş iar am aplicat.... tot nu nimic..... La culcare am zis...hai să mai încerc, a treia oară.... Dimineaţa am observat pe încheietura mâinii trei dungi, de la degete...probabil după aplicare am pus cealaltă mână udă şi am luat produsul... Tot răul spre bine! că aşa măcar am observat ca aveam o culoare chiar dacă aveam şi dungi...(întodeauna mi-au plăcut şi tigri, ce!) Dungile erau pe interiorul mâinii, deci nu era aşa de grav.  


 Concluzia era că după trei aplicări se vede o culoare uşoară dacă ai pielea albă.... Am continuat să aplic crema la interval de 2-3 zile pentru a menţie culoare. Acum că făcusem primul pas spe o culoare artificială nu m-am oprit.
Cap 3 Te real deal / Trecem la fapte
   Mi-am achiziţionat de pe net, renumitul StMoriz, copie după şi mai faimosul StTropez, spumă autobronzantă, în nuanţa Medium. Am luat-o de pe cosmetice4you  cu 36 lei şi tot de acolo de la secţiunea cadouri mi-am ales un exfoliant cremă pentru autobronzante (în funcţie de valoarea comenzii îţi alegi cadoul).



Despre exfoliant nu ştiam nimic..dar m-am îndrăgostit de la prima aplicare...are particule mici dar care nu se topesc...Se aplică pe pielea udă, după ce ieşi din duş... Poţi să te tot freci cu el cât consideri necesar că nu dispare...nu se absoarbe dar crema hidratează în acelaşi timp. Ei zic că nu necesită clătire...dar eu mă săturam de frecat şi apoi mă clăteam. Am aplicat apoi spuma autobronzantă cu mănuşi de unică folosinţă, să nu rămân cu mâinile portocali. Are culoarea maro închis, seamănă cu budinca de ciocolată. Am stat apoi cam 5-10 minute până să mă îmbrac...dar după 3-5 minute părea că pielea absorbise produsul. Era seară aşa că m-am culcat, că nu ai voie să faci duş sau să transpiri intens vreo 5 ore după aplicare, şi seara cred că e cel mai bine de aplicat. A doua zi după duşul de dimineaţă, în care se vedea ceva produs plecând spre curgere, aveam o culoare frumoasă...zici că venisem de la mare (am explicat la început că acest lucru  nu era detectat  de alţii doar de mine), adică nu eram de altă rasă ci doar cu o culoare frumoasă. SUPERB! dar nu a fost deajuns....am încercat şi a doua zi să vad dacă pot ajunge şi mai închis. Am repetat procedeu dar fără exfoliere.Peste o zi eram o nuanţă mai închisă...fără pete... fără să par solărită.... După vreo 4 zile am aplicat un pic din crema de la Avon, aşa de menţinere şi în total 7-10 zile a fost foarte bine..... După aceste zile.. în care doar am folosit clasicele loţiuni de corp...dar nu zilnic.... aşa din când în când, (că sunt prea leneşă să mă cremuiesc zilnic) am observat că începe să se ducă minunea.  Am luat Crema Exfoliantă şi dăi şi freacă.....Culoarea pielii s-a uniformizat, nu s-a dus chiar tot bronzul, a rămas o culoare mai ştearsă dar frumoasă.
Cap4. Alt experiment
  Am zis să încerc acum fără crema gradată de la Avon ca bază....aşa produsul singur.... De data asta deşi culoarea a fost la fel de frumoasă, după 5-6 zile am început să mă aseamăn cu felia preferată (leopardul) mai ales pe înceieturile mâinilor... Nu eram tărcată..să nu dramatizăm dar începea să se vadă...aşa ca atunci când îţi merge bronzul achiziţionat rapid. Am luat exfoliatul şi după frecat e fost din nou ok. Concluzia acestui experiment a fost că e mult mai bine să ai o cremă de bronzant gradată...ca produs complementar.. de întreţinere...Nu doar că menţine culoarea mai mult dar la final se estomplează mult mai frumos. După acest experiment ...am lăsat culoarea să dispară că vremea era foarte rece şi urâtă şi am zis că păstrez produsul pentru vară. Am continuat să folosesc crema de la Avon... Acum că această cremă s-a terminat mi-am luat crema autobronzantă de la Alverde din DM cu 22 lei. Îmi place mult mai mult decât cea de la Avon...dar despre ea am să povestesc într-un review separat.
Cap5 Concluziile
După această perioadă de teste şi încercări pot concluziona:
- e obligatoriu să ai la îndemână un exfoliant de corp foarte bun
- exfolierea bună şi pielea bine hidratată cred că m-au ajutat să am o culoare uniformă
- nu prea pot să mă fac bine pe spate.. e cam greu... dar  aplic mai puţin produs pe care îl masez bine (mă simt ca un contorsionist!)
- e bine să ai şi o cremă care bronzează gradat
- Vara asta cu siguranţă nu mai stau la soare! 

Voi aţi încercat produse autobronzante? Care vă plac?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu